Enschede promoot zich in Bielefeld.
Enschede promoot zich in Bielefeld.

Enschede promoot zich over de grens

Algemeen

Op 1 mei is Enschede Promotie de Duitslandcampagne gestart om bezoekers vanuit Duitsland te verleiden een bezoek aan Enschede te brengen. Met diverse outdoor-uitingen, radiospots en online advertenties worden Duitse bezoekers verleid tot een of meerdere dagen Enschede. 

Enschede - Geografisch ligt de focus van de actie op de driehoek Bielefeld-Vechta-Minden. Speciaal daarom is Enschede op 13 en 14 mei op een unieke manier zichtbaar geweest in Bielefeld. Bezoekers werden namelijk als VIP rondgereden in het centrum van deze stad.

Met de slogan ‘Enschede. Sei unser Gast’ worden Duitse bezoekers verleid om naar Enschede te komen. Er zijn uitingen ontwikkeld gericht op de thema’s shoppen, markt, culinair en cultuur. “Enschede is ook voor Duitsers een aantrekkelijke bestemming op relatief korte reisafstand. Uit onderzoek blijkt dat Duitse bezoekers gemiddeld langer verblijven en meer besteden dan bezoekers uit de regio’’, stelt Enschede Promotie.

Om te benadrukken dat Enschede heel gastvrij is, werden er in Bielefeld Velo-taxi’s ingezet. Liefst zes knalrode fietstaxi’s in Enschede-branding zochten zich een weg door de stad. Meerdere voetgangers kregen een VIP-behandeling. “De chauffeur rolde de rode loper uit en overhandigde een typisch Nederlandse lekkernij en een Enschede Cadeaukaart aan de gast. Deze cadeaukaart kan bij een bezoek aan Enschede worden verzilverd bij meer dan 125 winkels, horeca en culturele instellingen’’, aldus Enschede Promotie.

Tijdens de actie konden passanten een foto maken met de fietstaxi’s. Zij kunnen hun foto’s posten op social media met #enschederollt. De leukste foto wordt beloond met een weekend Enschede.

De guerrilla actie is mogelijk gemaakt door een bijdrage van het Ondernemersfonds. “Het is een gezamenlijk doel om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk Duitse bezoekers de weg naar Enschede weten te vinden’’, aldus Enschede Promotie. “En de rode loper vind je terug in al onze visuele uitingen. Om dit warme welkom kan geen Duitser heen.’’ 

Enschede Promotie rolt speciaal voor de Duitse bezoekers de rode loper uit. De slogan is ‘WIR ROLLEN DEN ROTEN TEPPICH FÜR DICH AUS!’ “We verwelkomen de Duitse bezoekers van harte in Enschede. Met een korte reisafstand is Enschede de perfecte bestemming voor een dagje weg om te shoppen, uit eten te gaan, cultuur te beleven of over de markt te slenteren. De rode loper vormt de rode draad van de campagne en staat symbool voor een warm welkom in Enschede’’, aldus Enschede Promotie.

Luisterrijk bij de Muziekbank gaat over de Beatles.
Luisterrijk: De Beatles in het Nederlands gisteren
Recreatieplas Het Rutbeek
De mening van Enschede: Vakantiehuisjes op het Rutbeek, een gebed zonder end? 18 apr, 10:06
De Twentse Beiaard Dag komt eraan!
Twentse Beiaard Dag met concerten op de UT en de Oude Markt 18 apr, 09:58
SKE treedt op in De Kleine Willem.
Concert SKE in Kleine Willem 17 apr, 20:14
Braderie Stadsveld 22-04-2023
Grote braderie bij Winkelcentrum Stadsveld 17 apr, 15:15
De hardlopers in Hengelo zijn begonnen aan hun wedstrijd. Foto: Coen Schilderman.
Veel animo voor halve marathon 17 apr, 13:48
Afbeelding
Zakelijk shoppen gebeurt steeds vaker online 17 apr, 12:34
Arjan Wissink werd door de club passend in het zonnetje gezet bij de thuiswedstrijd tegen VIOS Beltrum afgelopen weekend.
Mijlpaal Arjan Wissink: al 300 competitiewedstrijden 17 apr, 10:51