"Jarenlange investeringen in de binnenstad en actief campagne voeren voor de zichtbaarheid van Enschede zorgen er voor dat we in Enschede het aantal bezoekers op peil houden."
"Jarenlange investeringen in de binnenstad en actief campagne voeren voor de zichtbaarheid van Enschede zorgen er voor dat we in Enschede het aantal bezoekers op peil houden." (Foto: PR)

Winkelstad Enschede scoort beter dan landelijk gemiddelde

  Zakelijk

Enschede - Uit recent onderzoek van Bureau RMC blijkt dat landelijk het gemiddeld aantal winkelende bezoekers is gedaald met 3,5 procent, zo schrijven onder andere NOS en het Nederlands Dagblad. Het aantal bezoekers in Enschede blijft daarentegen gelijk, zo blijkt uit de binnenstadsmonitor 2019.

Gemiddeld komt 48% van de bezoekers van buiten de stad Enschede, laat de binnenstadsmonitor zien. Deze doelgroep is volgens Enschede Promotie van essentieel belang om de binnenstad op niveau te houden. Zonder deze bezoekers is de verwachting dat de uitgaven en het winkelaanbod daalt en daarmee ook de economische spin-off veel lager uit zal vallen.

"Jarenlange investeringen in de binnenstad en actief campagne voeren voor de zichtbaarheid van Enschede zorgen er voor dat we in Enschede het aantal bezoekers op peil houden. In tegenstelling tot de landelijke trend, waar men zelfs in de grootste steden een daling ziet." aldus Marieke ter Brugge van Enschede Promotie.

Ook de bestedingen in Enschede stijgen. Uit recent onderzoek van I&O research blijkt dat er in 2019 gemiddeld 108 euro per persoon wordt besteed aan winkelen, ten opzichte van 102 euro een jaar eerder.

Meer berichten