Logo huisaanhuisenschede.nl

De Heurne zet zichzelf op de kaart

  Zakelijk
Werkgroepleden Nicole Workel, Marcel Boeve en Bernard Sassen (vlnr) gaan De Heurne in kerstsfeer brengen.
Werkgroepleden Nicole Workel, Marcel Boeve en Bernard Sassen (vlnr) gaan De Heurne in kerstsfeer brengen.

De Heurne heeft een werkgroep in het leven geroepen ter promotie van deze bijzondere winkelstraat. De inspanningen van deze werkgroep beginnen z'n vruchten af te werpen. Voorlopig hoogtepunt moet de kerstmarkt op 16 en 17 december worden.

ENSCHEDE - Nadat er een paar jaar lang meer dan gemiddelde leegstand is geweest in de straat begint het nu weer lekker vol te raken. Bekende namen zijn Pico Women and More, Bertus Workel, Run Enschede, Puff Enschede, Fahrenheit, broodjeszaak Willemientje en bierspeciaalzaak Stanislaus Brewskovitch. Binnenkort komen er een platenzaak, een zuidvruchten- en notenwinkel en een City Spar bij.

In winkelstraat De Heurne tref je bijna alleen maar speciaalzaken aan. De enorme diversiteit in aanbod van meer dan zestig actieve ondernemers nodigt enorm uit om er te komen winkelen, aldus de winkeliers. De positieve flow is voelbaar bij de ondernemers en allemaal willen ze meehelpen om de winkelstraat positief op het netvlies van de consument te krijgen, bijvoorbeeld tijdens de kerstmarkt op zaterdag 16 en zondag 17 december. Volgens de ondernemers worden het twee 'geweldig gezellige dagen met een heleboel kerstbomen, lekkers, muziek, draaimolen en mooi gevarieerd aanbod'. De kleintjes kunnen die twee dagen met de kerstman op de foto.

Dit voorjaar pakt de werkgroep een nieuw initiatief bij de kop genaamd 'Meer Groen in de Straat'. De huidige saamhorigheid tussen alle ondernemers belooft veel goeds, aldus de betrokkenen.

Meer weten? Kijk op de Facebookpagina 'Winkelstraat de Heurne'

1 reactie
Meer berichten