Logo huisaanhuisenschede.nl


Foto: Henk ter Horst

Enschede lokt Achterhoekse shoppers via snelle N18 naar binnenstad

  Toerisme

Enschede/Berkelland - De nieuwe N18 zorgt voor een snellere verbinding tussen de Achterhoek en Enschede. Dat is gunstig voor het woon-werkverkeer, maar ook voor winkelend publiek en toeristen uit bijvoorbeeld de Achterhoek. Vandaar dat Enschede Promotie, het Ondernemersfonds en de binnenstadpartners de campagne 'Enschede, staat je goed!' zijn gestart.

Uit onderzoek dat I&O research in opdracht van Enschede Promotie heeft uitgevoerd, blijkt dat er kansen liggen in de Achterhoek. Achterhoekers verkiezen op dit moment Arnhem nog vaak boven Enschede voor een dagje recreatief winkelen, deels door imago, maar ook door de reisafstand. De verkorte reisafstand die de N18 biedt, is voor de helft van de ondervraagden aanleiding wél naar Enschede te komen.

'Enschede, staat je goed!'

Aanleiding voor Enschede Promotie om rondom de opening van de N18 een grootschalige imago-campagne in de Achterhoek te voeren. Met de boodschap 'Enschede, staat je goed!' wordt de doelgroep (vrouwen tussen de 18 en 35 jaar) zowel online als offline geïnformeerd en geïnspireerd over de mogelijkheden die Enschede als winkelstad te bieden heeft. Wie de komende weken over de N18 rijdt, loopt grote kans om de campagne tegen te komen op abri's in bushokjes of achterop de bussen van Arriva. Tevens wordt winkelend publiek in Doetinchem en Winterswijk op ludieke wijze getrakteerd middels een guerrilla-actie.

'Hip en happening'

Marieke ter Brugge, directeur van Enschede Promotie: "Enschede heeft zich de afgelopen jaren als winkelstad enorm ontwikkeld, van grote winkelketens tot kleine boetiekjes en creatieve horecaconcepten. Kortom, Enschede is hip en happening. Onze Duitse buren weten de stad inmiddels meer dan ooit te vinden, hoog tijd om ook onze buren uit de Achterhoek hiertoe te inspireren."

Ondernemersfonds

Dat Enschede Promotie groots kan uitpakken komt onder meer door een bijdrage van het Ondernemersfonds. De gelden uit reclamebelasting worden door deze stichting ter beschikking gesteld aan initiatieven die bijdragen aan een bruisende binnenstad. 

reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox