Sven Westervoorde uit Groenlo en Bo Moelker uit Boekelo hebben 'Lied voor jou'. (Eigen foto)
Sven Westervoorde uit Groenlo en Bo Moelker uit Boekelo hebben 'Lied voor jou'. (Eigen foto) (Foto: PR)

Bo Moelker maakt speciale liedjes bij geboorte

Een persoonlijk liedje als cadeau bij een geboorte. Dat regelt Bo Moelker op het online platform ‘Lied voor jou’. “Het is super leuk om te doen’’, zegt de Boekelose muzikant die al een slordige veertig bestellingen heeft gehad.

(Door Hans Assink)

Boekelo – Normaal gesproken treedt Bo Moelker op met de begeleidingsband van Nielson, Wolter Kroes en Gers Pardoel, maar die concerten liggen vanwege corona stil. Maar Moelker gebruikte de coronatijd wel om het platform ‘Lied voor jou’ te ontwikkelen. Moelker (percussie) maakte de liedjes samen met Sven Westervoorde (toetsen) en zangeres Natasja van der Toom. Sven Westervoorde komt uit Groenlo, Natasja van der Toom uit Amsterdam.

Het idee van 'Lied voor jou' was al van voor corona. “Sven en ik hebben het samen bedacht. We zitten vaak samen in de auto en het idee ontstond om een liedje te maken waarbij de naam kan veranderen. Dat idee hadden we al voor corona. Als creatieveling heb je tientallen ideeën - je bent altijd aan het nadenken - maar deze heeft zich echt gemanifesteerd tijdens corona. We hebben het uitgewerkt en op de geboortemarkt toegespitst om het zo maar eens te zeggen.”

Kraamcadeau

Het gaat dus om gepersonaliseerde liedjes die als kraamcadeau gegeven kunnen worden onder de naam Lied voor Jou (www.liedvoorjou.nl). “Je kunt iemand een kaart sturen met een QR-code en dan krijg je een persoonlijk liedje met jouw gekozen naam’’, zegt Moelker.

Tot nu zijn er twee liedjes beschikbaar: ‘Je hoort bij ons’ en ‘Zo gelukkig met jou’. Moelker: “Maar we zijn al met een derde liedje bezig. Dat komt binnenkort op de site.”

Inspiratiebron

De liedjes schrijft Moelker zelf. Zijn zoontje van vier, Jeppe, is daarbij zeker een inspiratiebron. “Lloyd Freeth zit ook in ons team. Hij heeft de website ontworpen en het logo en de huisstijl bedacht. We hebben allemaal onze expertise in het project. We hebben urenlang overlegd over details en we zijn nu drie weken online en de reacties zijn super leuk. De eerste kaartjes zijn al aangekomen en ik heb veel filmpjes gezien van blije ouders. Superleuk om te zien dat het werkt.''

Studiowerk

Of het idee aan zou slaan, wist Bo Moelker vooraf niet. “Je weet niet goed wat voor verwachting je moet hebben. We hebben geen marketing budget of zo. Wel doen we acties op Facebook en Insta, dat je met het delen van posts kans maakt op een gratis liedje bijvoorbeeld.’’ Live-optredens voor publiek zitten er voorlopig nog niet, zegt Moelker. “Heel voorzichtig wordt er wel eens een aanvraag gedaan, maar dat is dan voor 2021. Het is echt dramatisch. Gelukkig heb ik nog wel ‘s wat studiowerk om te doen.’’

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden