Een dag vol echte aandacht voor wensen patiënten MST

Mevrouw De Vlugt liet zich verrassen met een kaart vol woorden die haar kracht geven bij thuiskomst.
Mevrouw De Vlugt liet zich verrassen met een kaart vol woorden die haar kracht geven bij thuiskomst.

Enschede - Op donderdag 6 juni was het de internationale 'What matters to you?' dag. Een dag waarop ook in MST extra aandacht was voor de stem van de patiënt en wat voor hem of haar belangrijk is. Kwaliteit van zorg heeft namelijk niet alleen te maken met met het verlenen van de beste zorg vanuit medisch oogpunt, maar het is ook belangrijk om stil te staan bij de persoonlijke zorgen en behoefte van de patiënt.

Daarom stelden medewerkers van MST op deze dag een keertje extra vragen als: Waarmee kunnen wij u blij maken vandaag? Wat is voor u belangrijk op dit moment? Hoe kunnen wij u helpen het ziek zijn even te vergeten?

Wanneer verpleegkundigen of andere medewerkers zelf niet direct de mogelijkheid hadden invulling aan het verzoek van de patiënt te geven konden zij versterking inroepen van een hulpteam.

Het stellen van de vraag leverde mooie en waardevolle antwoorden op. Vanzelfsprekend kon het ziekenhuispersoneel niet alle wensen in vervulling laten gaan. Maar gelukkig waren er ook heel veel verzoeken waarbij zij met een klein gebaar het verschil voor veel patiënten hebben kunnen maken.

Zo wilden meneer Boerrigter graag appelgebak met veel slagroom, wilde mevrouw Oude Roelink een handmassage en liet mevrouw De Vlugt zich verrassen met een kaart vol woorden die haar kracht geven bij thuiskomst.

Meer berichten