Studenten denken mee over beter gebruik ijsbaan

IJsbaandirecteur en ex-profschaatser Gianni Romme met schaatstalent en ROC-student Stijn Hulst.
IJsbaandirecteur en ex-profschaatser Gianni Romme met schaatstalent en ROC-student Stijn Hulst. (Foto: )

Enschede - Drie dagen zijn de jonge topsporters van de opleiding Medewerker marketing en communicatie van het Johan Cruyff College (onderdeel van ROC van Twente) onderworpen aan een simulatie. Het bedenken van andersoortige activiteiten voor ijsbanen stond centraal. De laatste examendag was woensdag 22 mei bij IJsbaan Twente, waar manager en ex-profschaatser Gianni Romme de examenkandidaten motiverend toesprak.

Om te slagen werkten de studenten aan verschillende opdrachten rondom eenzelfde thema. Dit jaar stond de ijsbaan centraal: hoe trekken zij meer bezoekers aan in de winter?

Volgens marketing- en communicatieadviseur Milène Zwijnenberg is deze casus een realiteit voor IJsbaan Twente en andere ijsbanen: "Schaatsen wordt steeds minder populair, dus moeten we andere activiteiten bedenken om bezoekers naar de ijsbaan te leiden." De studenten zijn uitgedaagd om activiteiten te bedenken, onderbouwd in een communicatieplan. Daarnaast moesten ze aan de slag met persberichten en marktanalyses.

ROC van Twente en IJsbaan Twente werken geregeld samen. Zowel de opleidingen van het Johan Cruyff College als de reguliere sportopleidingen van ROC van Twente komen er vaak.

De schaatsers van het Johan Cruyff College geven hun klasgenoten er schaatsles en voor theorielessen wordt met regelmaat uitgeweken naar de vergaderzalen van IJsbaan Twente.

Meer berichten