Foto:

Bonhoefferleerlingen leren de stad te verkopen

Enschede - Negentig 2havo-leerlingen van het Bonhoeffer College hebben vorige week woensdag bij Enschede Promotie een kijkje gekregen in de wereld van citymarketing. Dit kwartiel is de Business School, het project waaraan zij vanuit school deelnemen, een reclameadviesbureau, gespecialiseerd in overheidscampagnes voor middelgrote steden.

De leerlingen zijn in drie groepen ontvangen aan de Langestraat 41. Marieke ter Brugge, directeur van Enschede Promotie, heeft de leerlingen alles verteld over hoe zij de stad verkopen. Aansluitend hebben de gidsen van Stichting Stadsgidsen Enschede een excursie verzorgd.

De leerlingen hebben daarna als opdracht gekregen een reclamefolder op te zetten voor dagbezoekers aan Enschede. De leerlingen gaan zelf aan de slag om te ervaren wat het inhoudt om een reclamecampagne te ontwikkelen en wat daar allemaal bij komt kijken.

Enschede Promotie werkt met enige regelmaat samen met onderwijsinstellingen. Een mooi voorbeeld hiervan is de Saxion Experience. Deze samenwerking met Hogeschool Saxion vindt jaarlijks in het voorjaar plaats. Het is de eerste keer dat een dergelijke samenwerking tussen Enschede Promotie en de Business School van het Bonhoeffer College plaatsvindt.

Meer berichten




Shopbox