
Monuta lanceert nieuwe cake als gespreksstarter: Plakje Troost
AlgemeenUit onderzoek in opdracht van Monuta blijkt dat 73 procent van de inwoners uit Overijssel zelden of nooit over hun eigen wensen rondom afscheid te praten. Reden voor de 100-jarige uitvaartorganisatie om een vertrouwde gespreksstarter in een nieuw jasje te introduceren: de uitvaartcake. Met de naam Plakje Troost® nodigt Monuta iedereen uit om het gesprek over afscheid aan te gaan.
ENSCHEDE - Hoewel er in de afgelopen eeuw veel veranderd is op afscheidsgebied, lijkt openheid over afscheid nog niet vanzelfsprekend. Ter gelegenheid van haar 100e verjaardag heeft Monuta daarom de klassieke plak cake nieuw leven ingeblazen. Eten is een van de meest laagdrempelige thema’s rondom het afscheid. Het onderzoek toont aan dat de welbekende cake nog steeds in de Nederlandse top 3 staat. In Overijssel is de cake minder geliefd. Daar serveren ze het liefst belegde broodjes, gevolgd door bittergarnituur, zoete lekkernijen, een buffet of soep.
Open met Plakje Troost®
Ondanks dat inwoners van Overijssel aangeven het niet vaak te doen, vinden zij het wel belangrijk om over hun afscheidswensen (49%) te praten. Corné Mulders, directeur Uitvaartzorg bij Monuta, vertelt: “Dat is precies wat wij willen stimuleren: open over afscheid zijn. Blijkbaar is er nog een verschil tussen het belangrijk vinden en er daadwerkelijk over praten. Monuta bestaat 100 jaar. Daarom lanceren we een nieuwe eigen cake, een perfecte gespreksstarter. Als je bij Monuta kiest voor een plakje cake, krijg je vanaf nu deze cake met de naam Plakje Troost®. Met een bijzonder ingrediënt: citroenmelisse. Een oud kruid dat rust geeft in emotionele situaties.” Alles over de cake en de rol van cake bij afscheid is te lezen op monuta.nl/plakjetroost.