Vijf situaties die het om advies vragen bij een online marketingbureau de moeite waard maken [aangeboden door Heers]


Foto: Sora Shimazaki / Pexels
aangeboden door Heers

Vijf situaties die het om advies vragen bij een online marketingbureau de moeite waard maken

Elke willekeurige SEO-specialist zal het met de stelling dat we in het nieuwe normaal (die wordt veroorzaakt door de Covid-19 pandemie), met zijn allen meer gebruik zijn gaan maken van het internet, eens zijn. Het internet is daardoor het medium geworden dat ons meer dan voorheen in de gelegenheid stelt om:


  • in contact met onze dierbaren te blijven;
  • naar informatie over allerhande onderwerpen te zoeken;
  • te winkelen; en om
  • educatieve en of amusante videoclips en filmpjes te bekijken.


Tevens gebruiken we het internet nu ook voor ons werk en voor het volgen van online lessen door onze kinderen.

Indien je een website hebt, is de kans groot dat je heel graag wilt dat je doelgroep nu vaker er naar toe surft. Vooral als je een webwinkel beheerd zal dit verlangen toenemen indien je merkt dat anderen wel munt slaan uit de huidige trend. Vandaar dat ik in onderstaande alinea’s vijf situaties voor je opsom die het de moeite waard maken om een online marketing bureau te raadplegen.

Je bouwde je website langer dan drie jaar terug       

Doordat ITC ontwikkelingen zich in rap tempo voltrekken, is het mogelijk dat het fundament van je website na drie jaren al is achterhaald. Zo kunnen je foto’s niet meer aan de hedendaagse kwaliteit eisen voldoen, wat ertoe kan leiden dat internetters niet lang genoeg op je website blijven of helemaal niet meer terug keren. Je snapt dat dit een grote ramp is als je foto’s gebruikt om je producten te promoten. Een oude website kan er ook voorzorgen dat degenen die met hun mobiele telefoon internetten, je informatie niet op een adequate manier tot zich kunnen nemen. Aangezien velen van deze gadget gebruik maken, loop je dus potentiële klanten en cliënten mis. Je SEO uitbesteden verhelpt dit euvel omdat een van de hoofdtaken van deze experts het zo actueel mogelijk maken en houden van websites, is.

Zoekmachines “vinden” je website niet   

Zodra je website online staat, ga je willen weten of je bezoekers krijgt. Meestal plaats je een teller op je homepage, maar ook de door je hostingprovider bijgehouden statistieken kunnen dit inzicht voor je vergroten. Je eerste bezoekers zullen degenen zijn aan wie je de link van je website gestuurd hebt. Ook zul je bezoekers krijgen vanwege het feit dat je website bij een zoekmachine is aangemeld. De personen die via deze weg op je website belanden, hebben via een zoekopdracht je informatie als mogelijke match teruggekregen. Een SEO-deskundige weet precies welke zoektermen voor deze handeling hebben gezorgd, wat ertoe kan bijdragen dat hij of zij deze beter in de inhoud van je website integreert.

  Betere en relevante content 

SEO is geen seo zonder content op je website die je bezoekers aanspreekt. Je hebt er namelijk niets aan een website vol informatie te hebben dat de aandacht van je doelgroep niet vasthoudt en ze er ook niet toe beweegt hetgeen je te bieden hebt, spontaan met hun netwerk te delen. Dergelijke spontane acties worden backlinks genoemd. Ze zorgen ervoor dat je website beter gepositioneerd wordt in zoekresultaten. Door een deskundige om advies te vragen bereik je op den duur dus meerdere personen, blijft je website vol boeiende informatie en weet je zeker dat relevante zoektermen in je teksten zijn verwerkt.

Voor je algehele branding   

Het is mogelijk dat je door de huidige pandemie genoodzaakt bent om je fysieke winkel te sluiten. Je kunt dan besluiten om je onderneming online voort te zetten of ertoe overgaan om een webwinkel aan je fysieke winkel te koppelen. Het is dan prettig wanneer je reeds bestaande klanten in de “look and feel” van je website hun oude vertrouwde winkel terug herkennen. Een internet marketingbureau helpt je daarmee door je online - en offline bedrijfsdoelen aan te scherpen en deze te integreren in een passend en modern ontwerp, dat je klanten zal blijven aanspreken.

Vergroten van de interactie met je doelgroep       

Juist nu is het van belang om met je website je doelgroep te blijven interesseren voor je product of diensten. De verschillende sociale media kanalen zijn daar uitermate geschikt voor.  Je zal wel moeten weten welke promotie voor elk van deze kanalen geschikt is en hoe je op die manier je volgers meer bij je bedrijf kunt betrekken. Een SEO-specialist is op de hoogte van deze technieken en methoden en helpt je graag om je deze nieuwe vorm van zaken doen, eigen te maken. 

Je kunt natuurlijk zelf proberen om beter in de zoekresultaten van onder andere Google te scoren, maar het inroepen van de hulp van een deskundige bespaart je tijd en frustraties. Aangezien het je wel kan helpen om je marketing doelen te bereiken, is het consulteren van deze personen dus altijd de moeite en het geld waard!

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden