Enschede Promotie voert een campagne om Duitse bezoekers naar Enschede te lokken.
Enschede Promotie voert een campagne om Duitse bezoekers naar Enschede te lokken.

Duitsland campagne lokt de buren naar Enschede

Uitgaan

Enschede Promotie zet een bus in om Duitse bezoekers te verleiden naar Enschede te komen. “Op vier zondagen in mei en juni kunnen onze Duitse buren naar Enschede voor een dagje weg met de ‘Enschede-Express’. 

Enschede - De actie is onderdeel van de Duitsland campagne ‘365 Tage Urlaub in Enschede’, die Duitsers met het brede aanbod van de stad kennis wil laten maken. En meer mensen enthousiast wil maken voor een kort of lang verblijf in Enschede.

De komende vier zondagen gaat in Bielefeld om 9.00 uur de motor draaien. Dan vertrekt de pendelbus met 58 Duitse passagiers naar Enschede. Afgelopen weken konden de Duitsers zich hiervoor gratis opgeven. Na een stadswandeling met de Enschedese Stadsgidsen hebben de bezoekers de mogelijkheid om, op eigen kosten, in een gezellig restaurantje te lunchen en door de winkelstraatjes te slenteren. ‘’Voor onze buren is dit bijzonder, want in Duitsland zijn op zondag normaal gesproken alle winkels gesloten’’, aldus Enschede Promotie.

Middels de campagne ‘365 Tage Urlaub in Enschede’ worden Duitsers uitgenodigd Enschede te bezoeken. “Winkelen, horeca, cultuur beleven en de natuur ontdekken kan hier allemaal met een ‘Urlaubsgefühl’. In mei en juni vallen ook dit jaar weer een aantal (Duitse) feestdagen. Net zoals op een gewone zondag zijn de winkels in Duitsland dan dicht en valt er weinig te beleven. Een perfect moment om de grens over te stappen voor een dagje uit. Om het dagtoerisme verder te stimuleren worden deze maand ook een aantal outdoor mediamiddelen ingezet. Van grote posters in Bielefeld, radioreclame en online advertenties in Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen tot aan grondstickers op het station in Dortmund. Vanuit daar vertrekt er ook een directe trein naar Enschede. Zo komen de Duitsers Enschede overal tegen.’’ Afgelopen jaar werd de campagne voor het eerst gelanceerd. Dit heeft voor recordaantallen Duitse bezoekers in Enschede gezorgd. De campagne, mogelijk dankzij het Ondernemers Fonds, loopt tot eind 2024.

Afbeelding
Achilles telt af naar de 100 en houdt jubileumweekend 17 mei, 09:06
Peter van Roosmalen, Maarten Witteveen en Dick ten Kate bij Trafo-3. (Foto: Gerhard van Dragt)
'Heel bijzonder wat we daar doen' 16 mei, 11:53
Afbeelding
Violiste Carla Leurs speelt Brahms Vioolconcert in Muziekcentrum 16 mei, 08:56
ArtEZ Fiere.
Muziek Zondagen Lonneker van start 15 mei, 20:00
Afbeelding
Huldiging FC Twente Vrouwen 15 mei, 11:41
Afbeelding
Genieten in de Boei met de eerste boerenbuurtmaaltijd 15 mei, 08:05
Afbeelding
Lees de nieuwe Huis aan Huis Enschede waar en wanneer je maar wilt 15 mei, 08:00
Afbeelding
Protest 14 mei, 19:52